Skæve tænder

Der er mange, der føler sig utilpas, fordi de har skæve tænder. Er det også tilfældet for dit vedkommende, er der ingen grund til dette. Det er nemt at få gjort noget ved problemet, hvilket vi kan hjælpe med, så du kan få det smil, du drømmer om.

Føler du, at dine skæve tænder er til gene for dig, hvad enten det er fysisk eller psykisk, står vi klar til at hjælpe dig hos TandlægeCentret.

Det kan være, at du har skæve tænder, der gør, at du ikke kan bide ordentligt sammen. Det kan også skyldes, at du ikke har lyst til at vise dine skæve fortænder, når du snakker eller smiler. I begge tilfælde kan der naturligvis gøres noget, for at ændre på det.

Tandregulering er ikke altid et kosmetisk indgreb, da det også kan være nødvendigt, hvis tandproblemerne påvirker funktionen i biddet. I nogle tilfælde kan skæve tænder i undermunden eksempelvis føre til hovedpine, hvorfor det er vitalt, at der gøres noget ved det.

Kan være mange årsager til skæve tænder

Der kan være mange årsager til, at man har fået skæve tænder. Det kan f.eks. være forårsaget af en dårlig vane eller en ulykke. Hvis det er tilfældet, er det meget normalt, at man ønsker at få rettet op på tænderne via en tandregulering.

Hertil er det også vigtigt at påpege, at det selvfølgelig kan være opstået som følge af genetik, da skæve tænder er arveligt. Andre årsager, der kan være med til at påvirke tandstillingen, kan vælge følgende:

• Pladsmangel i munden
  • Tænderne står forkert
  • Sygdom i kæben
  • Forkert vejrtrækning
  • Misdannede tænder
  • Dårlige bid- og suttevaner
  • Mangel på tænder

Hvad gør man ved skæve tænder?

Har man skæve tænder, er der flere måder at behandle det på. I og med, at der kan være flere årsager til, at man har fået skæve tænder, er der ikke kun én behandling, der egner sig til alle. Derimod skal der foretages en specifik vurdering forud for behandlingen.

Ønsker du at få rettet dine skæve tænder, kræver det derfor, at du først kommer forbi til en konsultation. Her vil vi kunne give dig en nærmere forklaring af dine muligheder for tandretning samt fortælle dig om, hvad du kan forvente.

Hos TandlægeCentret kan vi hjælpe med at rette skæve tænder, hvilket foregår med det anerkendte Invisalign-system. Her bruges der usynlige og udtagelige bøjler. Dette system kan skabe resultater, hvad enten der er tale om en større eller mindre korrektion af tænderne.

Hvor lang tid tager det at rette skæve tænder?

Det er svært at give et konkret svar på, hvor lang tid det tager at få rettet tænder, da det er meget individuelt fra person til person. Hertil er det også vigtigt at påpege, at der er stor forskel på, hvorvidt man er voksen eller barn.

Er der tale om en tandretning en voksen person, vil behandlingen vare mellem seks måneder og to år. Som regel varer det en kende længere voksne end for børn. Desuden er det også ofte også mere smertefuldt at få udført en tandregulering som voksen, end som barn.

Det er ikke uden grund, at det forholder sig på denne måde. Derimod er årsagen til dette, at rodhinden hos voksne er tyndere. Det gør, at smerten virker større. Et barn vil opleve smerte i en uge, mens de fleste voksne oplever at have smerter i to uger.

Overvejer du at få rettet dine tænder som voksen? I så fald skal du derfor være indstillet på, at det fører smerter med sig i de første par uger. Det betyder, at der følger ubehag med, men det bliver gradvist mindre, når du når længere ind i din behandling.

Få rettet skæve tænder med Invisalign

Har du et ønske om at få rettet dine tænder? I så fald hjælper vi dig gerne hos TandlægeCentret. Vi har stor erfaring med tandretning, hvorfor der er en god chance for, at vi også kan hjælpe dig, så du kan få det smil, du har drømt om.

Når vi laver tandregulering her hos TandlægeCentret, foregår det med Invisalign, som er et af de mest anerkendte systemer på markedet. Systemet er baseret på usynlige og aftagelige bøjler, som skal skiftes i takt med, at din behandling skrider frem.

Alle bøjler bliver lavet specifikt til dig, hvorfor de udvikles til at sikre, at du får det ønskede resultat. Vil du høre mere om, hvad vi kan gøre for dig, skal du ikke tøve med at kontakte os. Ønsker du at gøre dette, kan du ringe på tlf. 86 82 01 69 eller skrive til os på reception@smilmedmere.dk.